Huhtikuun aamiaisseminaari 11.4.2019

Tavataanko Kampusareenalla?

Suositut itSMF Finlandin roadshowt jatkuvat!

Tällä kertaa aamiaisseminaari pidetään Tampereella 11.4.2019 yhteistyössä Elmon kanssa. Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan palvelumuotoilusta, uudistuvasta ITIL prosessikehyksestä sekä Lean-ajattelun soveltamisessa IT -palvelun johtamisessa.

Toivomme, että pääset mukaan viihtymään asiakattauksen, keskustelun ja verkostoitumisen parissa! Aamubrunssitilaisuuden hinta järjestön ulkopuolisille jäsenille 50€. Elmo sponsoroi tapahtuman 60:lle ensimmäisenä ilmoittautuneelle.

Ohjelma

  • 08.30-08.50 Aamupala
  • 08.50-09.00 Tilaisuuden avaus: Virpi Etelämäki/itSMF Finland, hallitusjäsen ja Janne Aaltonen/ICT Elmo Oy, Toimitusjohtaja
  • 09.00-09.40 ITIL 4: Lari Peltoniemi/Wakaru Oy, Senior Consultant
  • 09.40-10.20 Lean, ITIL ja vaihtelun hallinta IT-palvelun johtamisessa: Janne Mäenpää/Patria Oyj, Vice President Operational ICT Services
  • 10.20-11.00 Palvelumuotoilu mitä, miksi ja mihin? Veikko Törrönen/Krepal Oy, Liiketoimintamuotoilija/Palvelumuotoilija
  • 11.00-12.00 Lounas ja verkostoitumista

ITIL 4 - Mitä uutta maailman suosituimmassa palvelunhallinnan viitekehyksessä?

Lari Peltoniemi, Senior Consultant Wakarulta tulee kertomaan ITIL 4:n sisällöstä sekä vastailemaan osallistujien kysymyksiin ITIL:in uudesta versiosta. Palvelunhallinnan suosituin viitekehys ITIL päivittyy uuteen versioon Q1/2019 aikana. Tervetuloa kuulemaan mitä uusia näkökulmia viitekehyksen uuteen versioon on tullut ja miten ITILin näkemys palvelunhallinnasta on muuttunut. Jos olet kiinnostunut osallistumaan itSMF:n käännöstyöhön ITIL 4:n kääntämiseksi suomeksi niin ilmoita mielenkiinnostasi niin pääset mukaan. Työtäsi tarvitaan.

Lari Peltoniemi on työskennellyt prosessien ja toiminnan kehittämisen ja arvioinnin alueella yli 10 vuotta. Päätoimisesti IT-palveluiden prosessien määrittelyn, kehittämisen ja johtamisen alueella hän on toiminut vuodesta 2005. Hän on konsultoinut ja valmentanut useita suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita ITIL/ITSM prosessien määrittelyihin, käyttöönottoon ja kehittämiseen liittyen. Lari on sertifioitu ITIL Foundation, ITIL Intermedate, CMDB Foundation, SIAM Foundation ja VeriSM Foundation -valmentaja. ITIL 4:n osalta hän on sertifioitumassa valmentajaksi ensimmäisten joukossa. Lari on itSMF:n hallituksen jäsen vuonna 2019.

Lean, ITIL ja vaihtelun hallinta IT-palvelun johtamisessa

Janne Mäenpää, Vice President Operational ICT Services Patrialta kertoo miten ennustetaan tulevaa kysyntää, ja vältetään tarve priorisoida? Kuinka palvelu toimitetaan kaikille tarvitsijoille? Kysynnän vaihtelun ja palvelun virtauksen yksinkertaisten lainalaisuuksien ymmärtäminen antaa mahdollisuuden mitoittaa palvelun kapasiteetti riittäväksi. Mutta miten määritetään riittävä, ja miten riittävyys varmistetaan? Esityksessä pureudutaan esimerkin kautta IT-palvelun mitoittamisen kysymyksiin ja etsitään niille vastauksia.

Janne Mäenpäällä on pitkä kokemus IT-palvelunhallinnasta sekä lyhyempi ITILin ja Leanin yhteensovittamisesta. Hän on sertifioitunut ITIL Manager, ITIL Expert ja Lean Sig Sigma Black Belt.