Vuoden palvelujohtamisen teko ja –tekijä 2022

 

itSMF Finlandin vuosikonferenssissa viime torstaina 3.11. palkittiin vuoden 2022 Palvelujohtamisen teko ja tekijä

Palvelujohtamisen teko, Valmetin SIAM-matka

Valmet aloitti ITSM/SIAM-transformaatiomatkansa jo vuonna 2016 ja on näin profiloitunut yhdeksi alan edelläkävijäksi. Juha Mäkisen johtaman Service Management Office -funktion voimin Valmet on edistänyt päästä- päähän-palveluintegraatiota ja muodostanut siitä siten tärkeän tukifunktion koko yritykselle, jolla oli merkittävä rooli myös Valmetin ja Neleksen yhdistymisprosessissa. Erityisen merkittävän teosta tekee sen läpinäkyvyys ITSM- yhteisölle: Juha Mäkinen on esiintynyt useammassa esityksessä ja webinaarissa jakaen arvokkaita neuvoja ja käytännön vinkkejä muiden alalla toimivien organisaatioiden ITSM- ja SIAM-kehitykseen.

Palvelujohtamisen tekijä, Veikko Nokkala/Digia

Veikko Nokkala on rohkealla, avoimella ja käytännönläheisellä tavalla edistänyt parhaiden käytäntöjen leviämistä Suomessa. Veikko toimii DASAn DevOps lähettiläänä ja on sekä työssään että sen ohessa auttanut ihmisiä ja organisaatioita oivaltamaan DevOpsin kontekstissa palvelujohtamisen ideoita. Veikko on osallistunut merkittävästi DevOps sanaston ja DevOps valmennuksien kääntämiseen suomeksi ja auttanut myös itSMF:n sanastotyöryhmää omassa työssään. Veikko on myös pyyteettömästi ollut valmis puhumaan eri tilaisuuksissa kun kyse on ollut suomalaisen yhteiskunnan kehittymisestä ja menestyksestä tietoa jakamalla.