Sijaintisi: Palvelutori>Konsultointi

Palvelutori: Konsultointi

Seuraavat itSMF Finlandin jäsenyritykset tarjoavat monipuolista IT Service Management -konsultointia.   


Ainia DataCenter Deloitte Digia 3Gamma  Hewlett-Packard  JSM Consulting MATERNAPrestantia Sofigate Wakaru


Ainia Innovations Oy

Tekniikantie 14, 02150 Espoo

Vaihde 010 666 8100

www.ainia.fi

Ainia

Yrityskuvaus

Me Ainialaiset elämme ajatuksesta, että nykyisten IT-palveluiden tuotannon laatu ja tehokkuustaso eivät riitä. Tilalle on saatava uusia, laadukkaita ja innovaatioiden kautta kehitettyjä palveluja, jotka siirtävät IT-alan palvelutuotannon kivikaudelta nykyaikaan.

Tarun mukaan Ainia oli amatsoni joka taisteli Troijassa, Penthesileaan vierellä, Akillesta vastaan.
Kuten esikuvamme, myös me Ainialaiset taistelemme parempien IT-palveluiden puolesta iskemällä kipupisteisiin - Akillesta kantapäähän.

Toimintamme ydin on osaavat ja tuloksia aikaansaavat ihmiset, sekä asiakkaidemme luottamus meihin.

Palvelumme:

  • Ainia Ukko™ -Täsmäapua ja oikea ammattilainen tiimisi tueksi
  • Ainia TailorIT™ - Täsmällisesti mitoitetut ratkaisut erityistarpeisiin
  • Innovaatiot - Valmiit ratkaisut IT-haasteisiin

Tuotamme palveluita seuraaville ratkaisualueille:

  • IT Infra
  • IT Palvelunhallinta
  • Toiminnanohjaus


Ratkaisujemme pohjana olevat teknologiat:

  • Cherwell Service Management
  • BMC Remedy
  • Microsoft teknologiat


Tutustu palveluvalikoimaamme tarkemmin www.ainia.fi tai ota yhteyttä info@ainia.fi



DataCenter Finland Oy

Kutojantie 2 D, 02630 Espoo

Vaihde 010 397 8000

www.datacenter.fi

Yrityskuvaus

DataCenter Finland Oy on suomalainen ICT-infrapalvelutoimittaja. Yrityksellä on vahva tausta ICT-infrapalvelujen toimittamisessa laajalle asiakaskunnalle, joka tarvitsee kustannustehokasta ja joustavaa kumppania palvellakseen omia asiakkaitaan entistäkin tehokkaammin. Palveluportfolio koostuu alan keihäänkärkiratkaisuista, kuten korkean käytettävyyden energiatehokkaista konesalipalveluista, käyttötuesta ja asiantuntijapalveluista, järjestelmävalvonnan ja palvelunhallinnan ratkaisuista. Kaiken tämän perustaksi yritys tarjoaa laadukkaita ohjelmistoja ja laitteistoja. Kumppaneitamme ovat mm. Axios Systems, Argent Software, Citrix, EMC, F-Secure, HP, IBM, Juniper Networks, Opnet Technologies ja VMware. Yrityksen liikevaihto vuonna 2009 oli yli 8 miljoonaa euroa ja työntekijöitä on tällä hetkellä yli 50. Yhtiön toimitilat sijaitsevat Espoossa ja Helsingissä. www.datacenter.fi

Palvelut:

• konesalipalvelut
• käyttötuki- ja asiantuntijapalvelut
• järjestelmä- ja palvelunhallitaratkaisut
• ohjelmistot ja laitteistot

Toimitamme Axios Systemsin IT-palvelunhallinnan ratkaisua assystiä, joka on tehokas työkalu Service Deskille tai sovelluksista/palveluista vastaavalle henkilölle oman vastuualueensa seurantaan ja kehittämiseen. Ratkaisun avulla mm. häiriötilanteiden hallinta, konfiguraatiotietokannan (CMDB) ylläpito, muutosten suunnittelu, SLA-raportointi sekä informaation jakaminen tehostuvat merkittävästi. Assyst on Best Practise -malleihin pohjautuva palvelunhallinnan ratkaisu, joka tukee ITIL:n prosessien mukaista toimintaa.
Lisätietoa www.datacenter.fi/fi_FI/jarjestelma_ja_palvelunhallinta/

Puhelin: 010 397 8001
Maili: myynti@datacenter.fi


Deloitte Oy

Porkkalankatu 24, 00180 Helsinki

Puhelin 020 755 500

www.deloitte.fi

Yrityskuvaus
Deloitte on Suomen ja maailman johtavia asiantuntijaorganisaatioita. Palvelutarjontamme kattaa tilintarkastukseen, riskienhallintaan, verotukseen, konsultointiin ja yritysjärjestelyihin liittyvät palvelut. Olemme osa maailmanlaajuista Deloitte Touche Tohmatsu -ryhmittymää, jonka palveluksessa on 165 000 asiantuntijaa yli 140 maassa. Suomessa meillä on jo 400 asiantuntijaa kuudessa toimipaikassa.

Palvelut
Tietohallinnon johtamisen palvelumme kattavat tietohallinnon strategiset neuvontapalvelut, informaationhallinnan, tietojärjestelmähankkeet, yritys- ja ratkaisuarkkitehtuurit sekä IT-hankinnan neuvontapalvelut. Meille teknologia ja IT ei ole itseisarvo, vaan pidämme kokonaisratkaisun vaikutusta asiakkaan liiketoiminnan kehittämiseen tärkeämpänä. Meillä on suora ja mutkaton lähestymistapa asiakkaidemme ongelmiin. Uskallamme myös esittää mielipiteitä sekä kyseenalaistaa vallalla olevia rakenteita. Emme edusta tiettyä teknologiaa, tuotetta tai palvelutoimittajaa, vaan riippumattomana konsulttina haemme aina asiakkaille parhaat ratkaisut, usein yhteistyössä eri kumppaneidemme kanssa.

Työmme ei lopu visioihin ja suuntaviivoihin. Käärimme mielellämme hihat ja olemme asiakkaan rinnalla myös muutoksen toteutuksessa ja läpiviennissä. IT-palvelujohtamisen alueella olemme olleet mukana lukuisissa toimeksiannoissa kehittämässä asiakkaidemme:

• Palvelulähtöistä IT-strategiaa ja -arkkitehtuuria
• IT- toimintamallin muuntamista tehokkaasti sekä sisäisiä että ulkoisia resursseja hyödyntäväksi palveluorganisaatioksi
• IT-palveluportfoliota, palvelu- ja palvelutasokuvauksia
• IT-hankintaa
• Tuen ja ylläpidon prosesseja ja näiden tukityökaluja
• IT:n suorituskykyä ja toiminnan tehokkuutta
• Henkilöstön osaamista ja koko organisaation muutosvalmiutta
• IT-riskienhallintaa
• IT-ohjausmallia sekä vuorovaikutusta tietohallinnon ja organisaation muiden osien välillä.

Asiakkaitamme Suomessa ovat mm. useat kansainväliset teollisuusyritykset, valtionhallinnon organisaatiot, rahoituslaitokset ja vähittäiskaupan yritykset.

Yhteyshenkilö
Lisätietoja konsultointipalveluistamme, löydät täältä. Voit myös ottaa yhteyttä Markku Viitanen markku.viitanen@deloitte.fi

Digia Oyj

Hiomotie 19
00380 Helsinki
Puh. 010 313 3000
Faksi 010 313 3700

www.digia.com

Yrityskuvaus:
Digia on ainutlaatuinen yhdistelmä yritysjärjestelmien, mobiililaitteiden, käytettävyyssuunnittelun ja verkkosovellusten osaamista. Yhtiö tarjoaa asiakkaille kiihdytyskaistan uuden vuosikymmenen internet-pohjaiseen tietojenkäsittelyyn. Olipa kyseessä sitten verkkopalvelu, liiketoiminnan ydinjärjestelmä tai mobiilisovellus, avaa moderni tietotekniikka oivaltavine ratkaisuineen Digian asiakkaille oven parempaan palveluun, tehokkaampaan toimintaan tai lisääntyneeseen myyntiin.

Digian pääliiketoiminta-alueet ovat yritysjärjestelmät ja mobiilisovellukset. Yhtiön strategia perustuu omiin tai kumppanituotteisiin, palveluihin, vahvaan osaamiseen ja huipputason projektijohtamiseen, joilla varmistetaan asiakkaan tavoitteiden toteutuminen kaikissa kehityshankkeissa.

Digian palveluksessa työskentelee lähes 1 500 osaajaa Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä ja Kiinassa. Digia on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä (DIG1V).

Tarjotut tuotteet ja palvelut:

Ohjelmistot:

CA ICT Palvelunhallinnan ohjelmistot:
• CA Service Desk Manager
• CA IT Client Manager
• CA IT Asset Manager
• CA Oblicore Guarantee

Palvelut:

Digia konsultointi- ja asiantuntijapalvelut sisältävät seuraavaa:
• Prosessimäärittely ja -konsultointipalvelut
• Käyttöönottopalvelut
• Projektinhallintapalvelut

Koulutus:

Digia tarjoaa räätälöityjä koulutuksia asiakaskohtaisesti toteutettuna sekä CA vakiokursseja.





3 Gamma Finland

Sentnerikuja 3
00440 Helsinki
Puh. +358 50 3748371

www.3gamma.com

Yrityskuvaus:

Tarjotut tuotteet ja palvelut:

Palvelut:


Koulutus:



Hewlett-Packard Oy


Piispankalliontie 17
(PL 68)
02200 Espoo

Puhelin (vaihde): 0205 350

HP

Yrityskuvaus

HP luo teknologiaratkaisuillaan uusia mahdollisuuksia vaikuttaa ihmisten, yritysten, organisaatioiden ja yhteiskuntien jokapäiväiseen elämään. HP on maailman suurin teknologiayritys, jonka tarjonta kattaa tulostusratkaisut, henkilökohtaisentietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja IT-infrastruktuurin.
IT Service Management -alueen pioneerina HP tarjoaa laajan valikoiman Service Management palveluja ja ratkaisuja. HP:llä on Service Management alueella takanaan sekä maailmanlaajuisesti että Suomessa yli 1000 onnistunutta käyttöönottoprojektia eri toimialoilla ja erikokoisissa yrityksissä. Esimerkkeinä laajoista käyttöönotoista voimme mainita mm. Kellogg Company´n, Constellation Energy´n, Munich RE:n ja China Everbright Bank:in.
HP:n osaamista ITSM alueella voidaan kuvata mm. seuraavin faktoin:
• 12,000+ ITIL-osaajaa
• 17+ vuotta kokemusta Service Management -alueelta
• 90+ koulutuskeskusta mailmanlaajuisesti, joissa on koulutetttu sekä ITIL-, projektin hallinta - ja ohjelmisto-osaamista yli 120 000:lle IT ammattilaiselle
• Kokemusta yli 1000 onnistuneesta Service Management alueen käyttöönotosta
• Globaali johtaja Service Management alueelta yli 4000 asiakkaalla
• Osallistumista ja suunnittelua mm. ISO/IEC 20000 ja muiden kansainvälisten standardien suunnitteluun ja itSMFn toimintaan aina johtokuntaa myöten

Tuotteet ja palvelut

• IT-organisaation ja palvelustrategian rakentaminen linjassa organisaation vision ja tavoitteiden kanssa
• Organisaation palvelujen ja infrastruktuurin kehittäminen
• ITIL:iin ja toimialakohtaisiin ratkaisuihin perustuvien prosessien ja IT ratkaisujen rakentaminen
• Käyttöönotto- ja projektinhallintapalvelut

Vahvuutemme konsultoinnissa
Osaaminen ja kokemus:
• Organisaatiollamme on laaja kokemus ITSM alueen eri puolista mukaan lukien IT strategiat, prosessikonsultointi ja käyttöönottoprojektit
• Parhaiden käytäntöjen avulla suunnitellut ratkaisut aina prosessien automatisoinnista tuotteiden käyttöönotoille perustuvat avoimille toimialastandardeille ja HP:n laajaan Intellectual Property -arkistoon

Portfolio:
• Laajat ja integroidut ratkaisut kattaen IT strategian ja IT portfolion hallinnan, Application Lifecycle Management -alueen ja IT palvelujen hallinnan
• Useita asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöitäviä kartoitus- ja arviointiratkaisuja, Quickstart -paketteja, esikonfiguroituja HP Software Blueprint-templaatteja ja transformaatioprojekteja
• Laajat asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöitävät koulutuspalvelut

Intellectual property:
• Hankkeiden elinkaaren kattavat testatut ja hyväksikoetut metodologiat
• Jatkuvasti päivitetyt parhaat käytännöt alan markkinajohtajan ominaisuudessa
• Useiden eri toimialojen standardit ja parhaat käytännöt kuten ITIL, ISO, CMMI jne. räätälöitynä asiakkaan tarpeisiin

Yhteydet:
• Suora yhteys tuotekehitykseen ja sitä kautta ohjelmistojen §tuleviin ominaisuuksiin. Konsulttimme ovat mukana kartoittamassa tuotteiden tulevaisuutta ja kehitystä läpi niiden elinkaaren ajan.
• Laajat ja osaavat Near-Shore ja Off-Shore organisaatiot sekä partnerien verkosto tukemassa paikallisia tiimejä

Yhteyshenkilö

Lisätietoja saa HP Professional Services yksiköstä Heikki Riikoselta (heikki.riikonen@hp.com), puh. +358 40 5822747.


JSM Consulting Oy

Puh. 044 3384334

www.jsmconsulting.fi

Yrityskuvaus:
JSM Consulting on IT-palvelujohtamiseen erikoistunut valmennus- ja konsultointiyritys, jonka missiona on tuoda IT palvelujohtamisen parhaat käytännöt osaksi yritysten toimintaa ja kulttuuria. JSM Consultingin valmennus- ja konsultointikonsepti on käytännössä testattu ja pohjautuu innovatiiviseen soveltamiseen asiakaskeskeisesti toteutettuna.

JSM Consulting on yksi harvoja korkeimman tason ATO-akreditoituja organisaatioita Suomessa (Accredited Training Organization) ja ensisijaisena valmentajanamme toimii yksi Suomen laajimmin sertifioiduista IT-palvelujohtamisen osaajista, joka on ansioitunut valmentaja usean eri viitekehyksen osalta ja toiminut konsulttina kymmenissä erilaisissa palvelujohtamisen kehityshankkeissa.

Kysy rohkeasti tarjousta, saatat yllättyä positiivisesti!

Tarjotut tuotteet ja palvelut:

Koulutus:

  • ITIL Foundation 2011 edition
  • ITIL Expert, kaikki moduulit
  • COBIT 5 Foundation
  • ISO/IEC 20000 Foundation
  • CMDB foundation Plus
  • Service Catalogue foundation Plus

Konsultointipalvelut:

Konsultointipalvelumme sisältävät mm. puolueetonta toiminnan arviointia, toiminnan kehittämistä IT- palvelujohtamisen prosessiviitekehyksessä. Myös prosessien vaatimustenmukaisuus, prosessikehitys, prosessien auditointi, palvelutoiminnan analyysit sekä asiakastyytyväisyystutkimukset ja mittaukset kuuluvat portfolioomme.

Toimimme usein myös palvelujohtamisen työkaluhankkeissa prosessikonsulttina.  Kysy meidät mukaan. Esimerkiksi ServiceNow ja Microsoft System Center Service Manager 2012 ovat meille tuttuja.

Järjestämme myös Compliance-konsultointia esimerkiksi ISO 20000:n näkökulmasta. Käytännössä testatulla mallilla saavutat sertifiointiin asti haastavatkin laatujärjestelmähankkeet.

Mikäli olet ITSMF Finlandin uusi jäsen ja oikeutettu ilmaisen konsultointipäivän jäsenetuusi, ota yhteyttä. Olemme toteuttaneet ilmaisia jäsenetuja asiakkaan haluamalla tavalla.

Jaakko Marin
JSM Consulting Oy
Puh. 044 3384334
jaakko.marin@jsmconsulting.fi


MATERNA Information & Communications Oy

Osmontie 34, 00610 HELSINKI

Puhelin 010 830 2600

www.materna.com/fi
info-fi@materna.com
Yrityskuvaus
MATERNA Information & Communications on Euroopan ja Suomen johtava IT-palvelunhallinnan konsultointiyritys. Asiakkaamme ovat kansainvälisiä ja paikallisia organisaatioita eri toimialoilta sekä julkiselta sektorilta. Menestyksekäs asiakasyhteistyömme perustuu jatkuvaan lisäarvon tuottamiseen kolmella tärkeällä osa-alueella; valmennamme ihmisiä (roolit ja tehtävät), kehitämme prosesseja (parhaat toimintatavat ja käytännöt) ja tuemme edellisiä teknologiaratkaisuilla (valmisohjelmistot ja räätälöidyt sovellukset). Tämän kokonaisuuden avulla kasvatamme asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta ja parannamme kilpailukykyä tehostamalla toiminnan laatua, saamalla aikaan kustannussäästöjä ja lisäämällä muutoskykyä.

Tuotteet ja palvelut

Ohjelmistot

BMC Softwaren ohjelmistoratkaisut
IBM Tivoli ja Maximo -tuoteperheet
Efecte ja ICT WebShop-tuotteet

Konsultointipalvelut

Nykytilan auditointi ja tiekartan laatiminen
Liiketoimintasimulaatiot
Prosessikonsultointi
ISO/IEC 20000-konsultointi
Mittareiden suunnittelu

Koulutuspalvelut

• ITIL® Foundation
• ITIL® Intermediate: Operational Support & Analysis
• ITIL® Intermediate: Planning, Protection & Optimization
• ITIL® Intermediate: Release, Control & Validation
• ITIL® Intermediate: Service Offerings & Agreements
• Management Briefing - based on ITIL® IT Service Management
• Kysy myös räätälöityjä ITIL kursseja ja valmennuksia!

ISO/IEC 20000-koulutukset
• ISO/IEC 20000 Foundation
• ISO/IEC 20000 Foundation Bridge

BMC:n tuotekoulutukset

Tutustu koulutustarjontaamme ja aikatauluihin tarkemmin Koulutussivuillamme.
Lisätietoja palveluistamme ja tarjonnastamme saat www.materna.com/fi tai lähettämällä meille sähköpostia info-fi@materna.com.

Prestantia Oy

Sinimäentie 10 A, 02630 Espoo

www.prestantia.fi

Prestantia

Yrityskuvaus:

Prestantia Oy on suomalainen IT-palvelunhallinnan konsultointiyritys. Teknologiaosaamisemme on keskittynyt BMC Remedy AR System ja BMC Remedy IT Service Management tuotteisiin.
Kansainvälisen kokemuksemme, sekä sertifioidun prosessi- ja teknologiaosaamisemme avulla tarjoamme liiketoimintaa tukevia ja tehokkaita ratkaisuja sekä BMC Remedy ITSM, että BMC Remedy AR System järjestelmien suunnitteluun, toteutukseen, testaukseen, käyttöönottoon ja tukeen liittyen.

Palvelut:

Konsulttimme ovat sertifioituja BMC AR System / BMC Remedy ITSM osaajia, joilta löytyy vankkaa kansainvälistä työkokemusta suurista BMC Remedy-järjestelmistä alkaen vuodesta 1996. Lisäksi kaikki työntekijämme ovat vähintään ITIL® V3 Foundation sertifioituja.

- IT palvelunhallintasovellusten käyttöönotto- sekä päivitysprojektien johtaminen
- IT palvelunhallintasovellusten toteutettavuustutkimus sekä vaatimusmäärittely
- BMC Remedy tuotteiden sovelluskehitys
- BMC Remedy tuotteiden käyttöönotto sekä päivitykset
- BMC Remedy tuotteiden tuki- ja ylläpitopalvelut

Lisätietoja: Marko Salonen, puh. 050 382 6753 marko.salonen@prestantia.fi


Sofigate Oy

Tekniiikantie 12, 02150 Espoo

Puhelin 046 870 1255

www.sofigate.com

Yrityskuvaus

Sofigate on vuonna 2003 perustettu tietohallinnon palvelutalo, joka on kasvanut nopeasti Suomen suurimmaksi tietohallintoja palvelevaksi organisaatioksi. Sofigaten liikeideana on rakentaa menestyviä tietohallintoja, joiden osaaminen ja kyky palvella liiketoimintoja ovat erinomaisia. Jo neljännes TOP50-yrityksistä Suomessa käyttää Sofigaten tietohallintopalveluita. Lisäksi Sofigaten asiakkaana on merkittäviä julkisen sektorin yksiköitä sekä laatutietoisia pieniä ja keskisuuria yrityksiä. Sofigaten innovatiivisuuden osoituksena ovat sen kehittämä Tietohallintomalli, Tietohallinnon johtamisjärjestelmä ja ICT-akatemia. IT-palvelunhallinnan alueella Sofigate auttaa niin tietohallintoja kuin palveluntarjoajia IT-toiminnanohjauksen kehittämisessä ja IT-tukipalvelujen tuottamisessa.


Tarjotut tuotteet ja palvelut

Tietohallintopalvelut


Tietohallinnon johtamiseen liittyvät palvelut (tietohallinnon strateginen suunnittelu, hankehallinta, hankintatoimi, tarvemäärittelyt, projektinhallinta, ERP-käyttöönotot, arkkitehtuuri, jne.)
• Tietohallinnon tai sen osan hoitaminen vastuupalveluna
Toimintatapojen kehittäminen
• Tietohallinnon tai palveluntarjoajan palveluprosessien kehittäminen
• ServiceNow-järjestelmän myynti ja implementointipalvelut - www.service-now.com
• Tietohallinnon toimintaprosessit: Tietohallintomalli - www.ictstandard.org
• Valmentaminen: ICT-akatemia

Lisätietoja palveluistamme info@sofigate.com tai Jori Kanerva 0400-421070 jori.kanerva@sofigate.com


Wakaru Oy

Kornetintie 3, 00380 Helsinki

Puhelin 0207 413 330

www.wakaru.fi
Wakarun missiona on palvelujohtamisen kehittäminen parhailla käytännöillä: CobiT (hyvä hallintotapa), ITIL ja ISO/IEC 20000 (palvelujohtaminen) sekä PRINCE2 (projektijohtaminen). Wakaru tarjoaa palvelut johtamisprosessien kehittämiseen tavoitellun kypsyystasoon saavuttamiseksi, sekä toimii liiketoimintaprosessien, it-palvelujen ja infrastruktuurin puolueettomana mittaajana.

Wakarun asiakkaina on yli puolet Suomen TOP 50 -yrityksistä, kuten Itella, Fortum, Fujitsu, Logica, Tieto, TeliaSonera, Elisa, Enfo, LapIT, Appelsiini, Metsähallitus ja Tampereen kaupunki.

Wakaru on Accredited Training Organization, jossa kouluttajina toimivat alan kokeneet käytännön taiturit, jotka on sertifioitu mm. 9 ITIL Expert, 16 PRINCE2, 15 CobiT ja 5 ISO/IEC 20000 sertifikaatilla. Wakaru on perustettu vuonna 2004 ja työllistää noin 20 konsulttia ja valmentajaa sekä 50 mittausrobottia.

Tarjotut tuotteet ja palvelut


Koulutus

- Hyvän hallintotavan koulutus:
CobiT Foundation - myös suomenkielellä
- Palvelujohtamisen koulutus:
Kaikki ITIL-kurssit, ISO /IEC 20000 kurssit - Suomen laajin tarjonta
- Projektijohtamisen koulutus:
PRINCE2 Foundation, PRINCE2 Practitioner - ainoana myös suomenkielinen tarjonta
Tutustu kurssiaikatauluun täältä

Konsultointi

Hyvän hallintotavan, palvelujohtamisen ja projektijohtamisen kehittäminen ja arviointi.

Jatkuvat palvelut

Liiketoimintaprosessien, IT-palvelujen ja infrastruktuurin automaattinen, puolueeton päästä-päähän mittaaminen SaaS-palveluna

Ota yhteys: info@wakaru.fi tai Jaakko Kuosmanen 040 728 5870 jaakko.kuosmanen@wakaru.fi